sve od folija na jednom mestu
na Zvezdari samo za vas

PROPISI ZA ZATAMNJIVANJE STAKALA

Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima koji je stupio na snagu 25.04.2012. (objavljen u Službenom glasniku RS broj 040/2012.), članom 72 je definisano dodatno zatamnjivanje stakala (folijama ili bilo kojim drugim metodama) tako da se stakla u ravni vozača (bočno staklo vozača i suvozača) ne smeju dodatno zatamniti više od 30%, a prednji vetrobran (šoferšajbna) se ne sme naknadno zatamniti. Ostala stakla na vozilu koja nisu u ravni vozača, iza B stuba (iza vozača i suvozača) uključujući i zadnji vetrobran (zadnja šoferšajbna) se mogu naknadno zatamnjivati bez ograničenja pod uslovom da vozilo poseduje bočne retrovizore sa leve i desne strane.

klik za uvećanje

Prilikom dodatnog zatamnjenja stakala menjaju se karakteristike stakla (mehanička čvrstoća, sprečavanje rasprskavanja bočnih kaljenih stakala – kristalne strukture, procenat vidljivosti idr.) čime se odstupa od homologacijske oznake utisnute na staklu koje je fabrički ugrađeno. Samim tim je potrebno uraditi dodatno ispitivanje stakala u akreditovanim institucijama (AMSS centrima Beograd, Niš, Novi Sad, Institut Vinča, Mašinski fakultet u Beogradu, Nišu, Novom Sadu idr) gde se dobija uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila (tzv ATEST) koji bi verifikovao dodatna zatamnjenja sa pravilnikom.

DARK GLASS – ovlašćeni servis za ugradnju LLUMAR folija za auto stakla poseduje materijale , skroz transparentne folije koje imaju veliki procenat  odbijanja sunčeve toplote, a koje bi prilikom aplikacije na prednjim bočnim staklima (vozača i suvozača) ispunile  odredbe Pravilnika i za koje bi se lako dobilo uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila u AMSS centrima širom Republike Srbije.

OBAVEŠTENJE: Na svakodnevna pitanja o izdavanju atesta za ugrađene folije dajemo pravilno objašnjenje. DARK GLASS kao ovlašćeni servis za ugradnju LLUMAR folija za auto stakla poseduje sertifikat ISO 9001 utisnut na fabrički ambalažnom pakovanju. To znači da su ponuđeni materijali ispitivani po različitim Evropskim standardima (EN 12600, EN 356, DIN, ASTMD idr) i da poseduju sopstvene veoma stroge kriterijume kvaliteta, a da usaglašenost tehničkih karakteristika takvih materijala sa našim pravilnikom (izdavanja tzv atesta) jedino mogu vršiti već pomenute ovlašćene institucije. Takvim uverenjem (tzv atestom) može se uraditi tehnički pregled vozila i prilikom kontrole od strane saobraćane policije MUP-a Srbije neće postojati mogućnost određivanja prekršaja za tehničku neispravnost vozila.

 

 

 

 

PROPISI ZA BRENDIRANJE VOZILA I PRELEPLJIVANJE VOZILA FOLIJOM (CAR WRAPPING)

 

klik za uvećanje

 Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima koji je stupio na snagu 25.04.2012. (Službeni glasnik RS broj 040/2012), članom 91, je takođe regulisano bojenje ili lepljenje folijom motorna vozila koja učestvuju u saobraćaju, tako da vozila mogu biti višebojna,  bojena ili prelepljivana, ali se boja za vozilo uzima ona koja je preovlađujuće vidljiva. To znači da, kada je vozilo bojeno/prelepljeno šarenoliko, a preovlađuje npr tamno plava boja  u saobraćajnu dozvolu se upisuje tamno plava, ili kada su vidljive površine vozila prelepljene/bojene više od 2/3 ukupne površine, upisuje se preovlađujuća boja. Na vozilu se može na bilo kojim površinama aplicirati reklamni dizajn u obliku slike ili teksta sadržine koja ne ometa ili vređa druge učesnike u saobraćaju za razliku od prethodnog pravilnika koji je zabranjivao brendiranje vozila sa prednje i zadnje strane.

Neophodno je znati da sve promene po pitanju dodatnog bojenja ili prelepljivanja vozila iziskuju promenu saobraćajne dozvole odnosno vršenja vanrednog tehničkog pregleda za vozilo.

PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILAU SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA  – PDF